Google Analytics hjælper med at måle, analysere og forstå, hvordan brugere interagerer med hjemmesiden. Det hjælper med at identificere forbedringsområderne, hvilket vil hjælpe med at fastholde kunderne.

De vigtigste metrics, som Google Analytics leverer, er:

– Antallet af besøgende på siden

– Antallet af sidevisninger pr. besøgende

– Afvisningsprocenten – procentdelen af besøgende, der forlader et websted efter kun at have set én side

– Den gennemsnitlige tid på webstedet eller sider pr. besøg.

Hvorfor er Google Analytics vigtigt?

Google Analytics er et kraftfuldt værktøj til at måle effektiviteten af din hjemmeside. Det hjælper dig med at måle konverteringer, trafikkilder og mål.

Google Analytics er et kraftfuldt værktøj til at måle effektiviteten af din hjemmeside. Det hjælper dig med at måle konverteringer, trafikkilder og mål.

Det første skridt til at bruge Google Analytics er at konfigurere det på din hjemmeside. Dette kan gøres ved at følge denne vejledning: https://support.google.com/analytics/answer/1033870?hl=da&ref_topic=1033870&rd=1

Når du har konfigureret Google Analytics på dit websted, er det tid til at begynde at opsætte mål og spore dem for at få mere indsigt i, hvordan folk interagerer med dit websted eller din app. Du kan også bruge Google Analytics til at se, hvor længe besøgende bliver på hver side på dit websted eller din app, og hvad der sker, efter at de klikker fra en side til en anden (kendt som "tragte").

Hvorfor har du brug for en sporingskode, og hvad er de almindelige fejl, der begås, når du installerer den

En sporingskode er en streng af tegn, som du kan installere på din hjemmeside for at spore dine besøgendes trafik og adfærd. De mest almindelige fejl under installationsprocessen er at glemme at opdatere gamle sporingskoder, glemme at tilføje en ny sporingskode og ikke tilføje den korrekte type sporingskode.

Sådan optimerer du til mobile enheder, og hvorfor det er vigtigt for din virksomhed

Mobiloptimering er et must for enhver virksomhed, fra lille til stor. Det er vigtigt at vide, at mobiloptimering ikke kun handler om, hvordan din hjemmeside ser ud på en mobilenhed. Det handler også om, hvordan det fungerer, og brugeroplevelsen på en mobilenhed.

Google Analytics giver dig indsigt i dit websteds ydeevne på stationære og mobile enheder og hjælper dig med at optimere dit websted til den bedst mulige brugeroplevelse.

Den komplette guide til opsætning af Google Analytics

Google Analytics er et gratis webanalyseværktøj, der giver dybdegående statistik på din hjemmeside.

Google Analytics er et gratis webanalyseværktøj, der giver dybdegående statistik på dit websted, herunder trafikkilder, konverteringer og besøgendes adfærd. Det viser dig også, hvor godt din marketingindsats klarer sig.

Denne vejledning viser dig, hvordan du opsætter Google Analytics og sikrer, at den sporer de rigtige oplysninger for dig.

Sådan ved du, om dit websted er vellykket, og hvordan du kan forbedre dets ydeevne på søgemaskinerangeringssider

For at afgøre, hvor vellykket dit websted er, skal du kende de metrics, der betyder noget. Der er en masse data, som Google Analytics kan give dig, og hvis du ved, hvad du skal kigge efter, vil det være nemt at se, hvordan din hjemmeside klarer sig.

Nogle af de vigtigste målinger er: trafikkilder, sidevisninger og afvisningsprocent. Trafikkilder viser, hvor folk kommer fra – for eksempel organiske søgeresultater eller sociale medier. Sidevisninger viser, hvor mange sider folk har besøgt på dit websted, og afvisningsprocenten viser, hvor mange personer der er tilbage efter kun at have set én side.

Det er også værd at se på konverteringsraterne – disse viser, hvor stor en procentdel af de besøgende på dit websted, der ender med at foretage en handling som at tilmelde sig et nyhedsbrev eller købe et produkt.